Úterý 18.1.2011

25. březen 2011 | 17.52 |

Úterý. Ráno je rutinní, žádný problém. Dnes jsme začínali dvouhodinovkou "věd", tzn. řekněme biologie. A hned na probuzení testík. Bájo, něco jsem tam napsala, něco opsala, někde zvládla (jak jsem později zjistila) udělat gramatické chyby (rody ve fr. jsou obvykle věšteckou záležitostí, prostě se to tipne, kdo by si pamatoval, že mají stůl a dům rodu ženského, auto rodu ženského, ale autobus už je zase mužský, stejně tak třeba kniha je rodu mužského – to jen pro ilustraci). Jsem zvědavá, jestli z toho budu taky dostávat známku. Asi to bude trochu vyšší číslo... Kromě toho jsem si stihla všimnout, že profesor od minulého týdne přišel k monoklu. Měla jsem trochu chuť mu za ten test vybarvit i druhé oko... V následujícím čase nás čekala pitva. Dostali jsme nějaký sval (tuším), měli z něho vypitvat nějaký nerv či co a ten potom pod mikroskopem zkoumat. Já nerozuměla zadání, navíc to vyžaduje dost precizní práci, které nejsem schopná, moje sousedka v lavici zas měla problém při pohledu na rozříznutý sval. Ale nějaký výsledek jsme společnými silami dohromady daly...

Potom dvouhodinovka SES (ekonomie). Zjistila jsem, že ani tady to nebude tak zlé – podobně jako v matematice je slovník docela omezený. Už jsem se naučila fr. ekvivalenty k našim pojmům "statky" a "služby" a myslím, že jsem dneska dešifrovala, co je PIB, o které učitelka pořád tak básní (Produit intérieur brut). "Brut" znamená hrubý, zbylá dvě slova se dají domyslet – do celé skládanky mi prostě zapadlo HDP. Jenže nejlepší je, že pořádně nevím, co s tím HDP i v češtině, natož pak ještě vymýšlet, co s tím asi dělají Francouzi...

Potom rychlý oběd a hodina angličtiny. Četli jsme nějaký článek, překládali. Jeden odstavec jsem měla číst i já. Muselo to být příšerné, dělala  jsem pauzy tam, kde být neměly, občas četla úplně jiná slova... Ale myslím, že můj přízvuk je pořád méně znatelný než u mých spolužáků. Navíc učitelka je milá a tolerantní, k nám všem.

Potom mám ve svém rozvrhu napsáno TPE. Doteď s určitostí nevím, zda tyto hodiny mám či nikoli, ale myslím, že ne. Zaprvé mi minulý týden, kdy angličtinářka chyběla, ve Vie Scolaire řekli, že odpolední vyučování nemám (Aj odpadla a TPE nevím), potom mi profesorka, kterou mám v tom rozvrhu napsanou, že ji na TPE máme, řekla něco, z čeho jsem vyrozuměla, že se mě to netýká a navíc to sama na tom mém papíře přeškrtla. A dneska jsem se ptala spolužačky, ještě jsem jí nestihla vysvětlit, že moc nerozumím, ale z toho, co na mě vychrlila, jsem pochopila, že ty hodiny už oficiálně asi opravdu skončily a že podle ní nejsou pro mě (myslím, že TPE je nějaký speciální předmět pro přípravu k maturitě). Tak snad. Po tom, co mi včera Stéphanie oznámila, mám strach, abych opravdu nějaké zameškané hodiny neměla. Ale znovu mi opakovala, že se nemám znepokojovat, tak snad je to vyřešeno...

Odpoledne jsem se vrátila do domu, skočila na nákup pro další sušenky (mami, fakt nevím, jak tu s touhle sacharidovou kúrou můžu zhubnout!) a v 16. hodin jsem měla sraz s Nadiou v centru města. Chtěla jsem si konečně koupit nějaké to oblečení... Výsledek? Po hodině jsem měla nový pár bot, 92. pár náušnic a 8 nových triček. Celkem v přepočtu za 2200,-.

Večer jsem zvládla úkol z angličtiny i z dějepisu (i když ten jsem asi dělat nemusela). Ale teď už jsem hrozně unavená, víc snad zítra... Bonne nuit!

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře